Miskolci Pillangó Korai Fejlesztő és Terápiás Központ
Összehasonlítás Kedvenceimhez rakom és értesítést kérek Intézmény igénylése
Képzésforma: | fejlesztő |
Az értékelésekből eddig gyűjtött pontok száma: Még nem kapott szülői értékelést, legyél Te az első!
Plakát nyomtatás: Mutasd meg az iskola eredményeit! Nyomtasd ki és tedd ki az eredményeket!
Tanfolyamok, képzések
- A szociális beilleszkedés,magatartási (Hiperaktívitás, ADHD) problémákkal küzdő gyermekek komplex fejlesztése (életkor: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10)
Az első igazi problémák, akkor jelentkeznek a hiperaktív gyerekeknél, amikor olyan környezetbe kerülnek, ahol szabályokat kell követni, és valamilyen rendszer szerint kell élni. ez általában az óvoda vagy az általános iskola alsó tagozata. A diagnózist azonban nem lehet egy tünet alapján megállapítani. A hiperaktivitásnak számos tünete jelen kell, hogy legyen.
Kulcsszavak: hiperaktívitás, ADHD - Iskola előkészítő foglalkozások. A sikeres iskolai tanulást elősegítő alapstruktúrák fejlesztése (életkor: 5, 6, 7)
Korai fejlesztő és terápiás központunkban a megkésett, eltérő fejlődésű vagy fejlődési zavar szempontjából veszélyeztetett 0 -10 éves gyermek diagnosztikáját és egyénre szabott terápiás eljárások mellett, iskola előkészítő foglalkozásokat hirdet. A fejlesztésekre történő bekerülést egy felmérési rendszer előzi meg, ami tájékoztatást nyújt az olvasás - írás elsajátítását szolgáló részképességek fejlettségéről.
Fejlesztőházunkban komplex foglalkozásokat alkalmazunk, ami a mozgás és a kognitív fejlesztés összekapcsolását jelenti. Foglalkozásaink csoportos fejlesztés keretében folynak heti rendszerességgel.
Kulcsszavak: iskola előkészítő - Komplex fejlesztő foglalkozások megkésett beszédfejlődésű gyermekek számára (életkor: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10)
Korai fejlesztő és terápiás központunkban a megkésett, eltérő fejlődésű vagy fejlődési zavar szempontjából veszélyeztetett 0 -10 éves gyermek diagnosztikáját és egyénre szabott terápiás eljárását biztosítja, komplex egyéni és csoportos foglalkozások formájában.
Fejlesztőházunkban komplex terápiákat alkalmazunk, ami a mozgás és a kognitív fejlesztés összekapcsolását jelenti. A gyermek felmérése után, a probléma mélységének megfelelően, egyéni vagy csoportos fejlesztés keretében folynak a foglalkozások heti rendszerességgel.
Kulcsszavak: megkésett, beszédfejlődés - Komplex fejlesztő foglalkozások megkésett pszichomotoros fejlődésű gyermekek számára (mozgás-,beszéd- és értelmi fejlesztés) (életkor: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6)
Testi, érzékszervi, értelmi fogyatékossághoz vezető kórállapotok jelentős része már újszülött korban kiderül – látható veleszületett rendellenességek vagy definitív perinatális történések alapján – jóval azelőtt, hogy az elmaradás jelei mutatkoznának. Ezekben az esetekben a felismerés nem okoz problémát. A fogyatékossághoz vezető kórállapotok másik része azonban nem okoz alarmírozó tüneteket, a problémára a fejlődési elmaradás jelei hívják fel a figyelmet. A szülők a csecsemő esetleges másságával sokszor csak a szülészetről való hazabocsátás után szembesülnek, de olykor hetek, hónapok is eltelnek, míg sejtéseik gyanúvá erősödnek. Fejlődési zavar gyanúja akkor merül fel, ha a gyermek a vizsgálat időpontjában egy, vagy több fejlődési területen megkésett, vagy kóros fejlődést mutat.
Kulcsszavak: megkésett, mozgás, beszéd, értelem - Részképesség-zavarral küzdő gyermekek komplex fejlesztése (életkor: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10)
A tanulási zavarok speciális alcsoportja: azoknak a tanulási problémáknak a kifejezése, amelyek az észlelés, a mozgás, a nyelv, az emlékezet, a figyelem és gondolkodás folyamatainak hiányos működése következtében lépnek fel és neurofiziológiai diszfunkción alapulnak. iskolai teljesítményzavarok (olvasás-, írás-, számolászavarok) nyelvi és emlékezeti zavarok (megkésett beszédfejlődés, fejlődési diszfázia, a pöszeség és dadogás egyes formái), szociális viselkedési zavarok (hiperaktivitás, figyelemzavar) formájában nyilvánulnak meg. Nehezítik a szociális fejlődést és alkalmazkodást (autisztikus viselkedés, magatartászavarok egyes formái) gyermekeknél és fiataloknál az intellektuális szinttől függetlenül, minden életkori csoportban. Kialakulásukkal kapcsolatban öröklött diszpozíció, agyi érési késés, veleszületett, ill. a korai életkorban, kb. 18 hónapos korig szerzett biológiai és súlyosabb fokú pszichoszociális tényezők szerepét, együtthatását feltételezik, amelyek neuropszich.-i funkciózavarok és következményesen teljesítményzavarokat idéznek elő. A részképességzavarok következményei nem behozhatatlanok, igen széles körű kompenzációval járnak, ebben az agyi éréssel és tanulással összefüggésben a pszichikus funkciórendszer fejlődése is szerepet játszik. Időbeni speciális terápiás módszerekkel hatékonyan befolyásolhatók, másodlagos tünetei (iskolai kudarcok, magatartászavarok) csökkenthetők, kivédhetők.
Kulcsszavak: részképesség zavar - Tanulási zavarral küzdő gyermekek komplex fejlesztése (életkor: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10)
A tanulási zavar kifejezés többféle területen magnyilvánuló olyan jelenségek gyűjtőfogalma,
amelyek az egyénen belüli nagyfokú különbségeket jelölnek egy adott életkorban, egy adott értelmi szint mellett.
Túlnyomóan a fejlődés korai szakaszaiban, a pszichikus funkciók eltérő fejlődésének következtében.
Különböző képességzavarok formájában alakulnak ki.
Beszéd-, mozgás-, rajz-, magatartás és iskolai tanulási teljesítményekben (olvasás, írás, számolás) mutatkoznak meg.
Másodlagos pszichés tünetek kialakulását eredményezhetik.
Ismert egy pedagógiai jellegű felosztás, melynek kiindulási alapja, hogy milyen területeken jelentkezik a tanulási zavar. Ezek alapján különböztetünk meg részképességzavarokat és komplex tanulási zavarokat.
Kulcsszavak: tanulási zavar - Tehetség kibontakoztató program csecsemőkortól kisiskolás korig
Mindannyiunk előtt ismert, hogy amióta iskola van, azóta mindig is volt tehetségfejlesztés, tehetségnevelés. Nemcsak évtizedekre, de évszázadokra nyúlnak vissza a magyar iskolák tehetséggondozásának eredményei. Ugyanakkor az is tény, hogy az utóbbi két évtizedben – mind itthon, mind külföldön – egyre gyakrabban került a kutatások középpontjába ez a kérdéskör. A vizsgálatok, tapasztalatok alapján kirajzolódtak az iskolai tehetséggondozás azon kritikus pontjai is, amelyek alapján az eddiginél is sikeresebb tevékenység feltételeiként a hagyományostól eltérő követelmények fogalmazódnak meg. Sok olyan terület van, amelyeken az eddigiektől eltérő pszichológiai, pedagógiai alapokon lehet hatékony az iskolai tehetséggondozás - közülük itt most csak néhány fontosat emelünk ki: a tehetség keresésének, azonosításának szükségessége - a programok komplexitásának követelményei - a szervezeti keretek bővítésének igénye - a pedagógus és más szakemberek változó szerepe a programokban - az iskola és család intenzív együttműködésének fontossága. Vázlatosan szemügyre véve ezen kérdésköröket, kiemelhetők azok a sarokpontok, amelyek támpontul szolgálhatnak a gyakorlati tehetségfejlesztő munka eddigieknél is hatékonyabbá tételéhez iskolai keretek között.
Kulcsszavak: tehetség
Összehasonlítás Az iskola városában, kerületében található többi azonos képzést nyújtó iskolák összehasonlítása.
A távolság alapú keresésnél légvonalban számoljuk a távolságot.
Hasonló intézmények a közelben
Értékelések szülőktől, információk az intézménytől
- Még nem érkezett szülői értékelés. Legyél Te az első!
Cikkek
Támogatási lehetőségek
Ajánlások a közelben
Térkép
Képek és videók
- Még nincs kép
- Még nincs kép
- Még nincs kép
- Még nincs kép
- Még nincs kép
- Még nincs kép
- Még nincs kép
- Még nincs kép
Versenyeredmények Különböző országos és körzeti versenyeken elért eredmények; társadalmi, helyi közösség számára fontos díjak.
- Még nem töltöttek fel adatot