Barion Pixel

Fél napos gyerekmentes zóna

2022.09.05.

Kihasználva egy nyári napot, amikor a gyerekek táborban voltak gondoltuk adunk magunknak egy kis énidőt. Néhány órát gyerekzsivaj nélkül élvezzük a pihenést. Olyan helyet kerestünk, ahová gyorsan el lehet érni és még vissza is lehet jönni hiszen a tábor 8 órakor kezdődött és illett már 16 óra előtt egy kicsivel ott lenni, hogy ne mi legyünk az utolsók mégse, akik elviszik a csemetét.

Visegrád

Távolságban már kell annyit menni, hogy úgy érezzük kiszakadtunk város hétköznapi forgatagából, de mégse legyen hosszadalmas az odautazás. Így esett a választás Visegrádra. A kikapcsolódás legyen olyan, mintha elutaztunk volna egy kis kényeztetéssel, akár mintha egy tér-idő géppel hirtelen egy távoli ország szállodájában találtuk volna magunkat.

A lehetőségeket időben, térben és költségben is figyelembe véve találtuk meg a megfelelő metszéspontot a Hotel Silvanusban. A hotelnek kiváló az elhelyezkedése. Ha Budapestről indulunk, akkor választhatjuk a megbízható Duna melletti utat vagy akár a kicsit izgalmasabb, vadregényesebb erdei szerpentinekkel tarkított alternatív útvonalat. Ki-ki válaszhat magának fáradtsági szintjének megfelelő változatot.

Megérkezés a Hotelbe

Odafelé a megúszósabb Duna melletti utat választottuk, biztosra mentünk. A szállodához vezető út már a hegyre vezet fel a híres sípálya és a bobpálya mellett. Megérkezéskor a kapun bejutva már korán elég sok autót láttunk, de gondoltuk még messze vagyunk, így közelebb mentük a hotelhez. Jól tettük, mert még sokat kellett volna sétálni - elvégre mégiscsak pihenni jöttünk. Szerencsénk volt, mert közel a bejárathoz sikerült is parkolóhelyet találnunk.

A recepció már fogadtak minket - előre kellett jelentkezni. Jó hír volt, így gondoltuk, hogy csak bizonyos mennyiségű vendéget engednek be, nem lesz zsúfoltság. A bejelentkezéskor kaptunk törülközőket, útbaigazítást és kifizettük a választott csomagunkat.

Wellness Sunday Brunch

Amikor először megláttuk a csomagot, akkor nem értettük, hogy mi ez? Sunday Brunch hétköznap? Igen, nem csak vasárnap lehet igénybe venni, hanem a hét minden napján. Csak előre oda kell telefonálni, hogy szeretnénk menni és ha  a foglaltság engedi, akkor irány egy hétköznapi vasárnapi kikapcsolódás.

A csomag hivatalos neve Wellness Sunday Brunch. Igen, a csomag nem csak ebédet tartalmaz, hanem wellness szolgáltatást is. Mivel délután 4-re már a tábor előtt kellett lennünk, így a félnapos csomagot választottuk, ami reggeltől ebédig tart. Tartalmazza a belső és külső medencék használatát, öltözőt, szaunázást mindezek végén pedig egy ebédet.

Wellness és kilátás

A Dunakanyar festői kilátásával a külső medencés rész nagyon jól néz ki. Maga a külső ellentétben, ahogy a képek sugallják nem olyan nagy, de ezért is jó, hogy megfelelő számú vendéget engednek csak be. Belső térben élménymedence, úszómedence és jakuzzi is megtalálható. Nem bőséges a helykínálat, de a maximumot kihozták a lehetőségekből.

A medencetérben bár is található, amit elég nehéz megközelíteni, mert egy két szintes emelvényt húztak fel a pult elé, így csak valami ügyetlen pozícióban lehet egy koktélt kérni a medence mellé. De szerencsére lehet kártyával azonnal fizetni, így a meg nem szálló vendégek is tudnak fizetni könnyen. Az árak természetesen nem a legolcsóbbak, jó közepes balatoni árszínvonalat képviselnek.

A kikapcsolódáshoz tehát minden adott. Csobogó, úszás, kiszolgálás, pihenőágyak.

Ebéd

Célszerű a félnapos wellness brunch után 13 óra környékén megebédelni. Ezt a nagyszerű panorámával rendelkező étterembe tudtuk megtenni. A kínálat svédasztalos volt, ételeket és italokat is magunk választhattunk. Az ételek átlagosak voltak, tudott választani a húsimádó és a vegetáriánus is. Nagy volt a választék. Minőségben közepeset kaptunk, nem fine dining, de azért a menzánál jobb.

Hazafelé út

13 órás ebéd kezdés pont elég arra, hogy 14 órakor végezzünk az ebéddel és elinduljunk hazafelé. Átöltöztünk, leadtuk az öltöző kulcsot a wellness recepcióján és a kapott törülközőt pedig a portán.

Budapest határáig az út majdnem egy óra, de szerencsésre időbe indultunk - kipihenve - így most a kisebb kanyarokkal dúsított erdei utat választottuk. Megéri legalább egyszer arra menni.

Szerencsére hazafelé nem volt komplikáció, így még nem kerültünk a ciki kategóriába, jóval a 16 órás mentális határidőpont előtt odaértünk táborzárásra.