Barion Pixel
Hirdetés
Dévényi Flóra stratégiai vezetési és szervezetfejlesztési tanácsadó, mentor, szövetséges

Hogyan készítsük fel diákjainkat a szakképzés 4.0 és a projektszemlélet bevezetésével megjelenő kihívásokra?

2021.02.10.

Innovációs intézkedések és a szakképzés 4.0

A kezdeményezés célja, hogy gyakorlatiasabbá és vonzóbbá tegye a szakképzést a diákok számára, azzal, hogy projektjeiken keresztül valós problémák megoldásán fognak dolgozni a tanulók. Azt szeretnék elérni, hogy az iskolarendszeren belül az alapkompetencián kívül más olyan készségeket is képesek legyenek elsajátítani a diákok, amelyek nem csak felkészítik őket a 21. század munkaerőpiacának kihívásaira, hanem egyúttal erősítik bennük az életen át tartó tanulás fontosságát.

Az átszervezéseknek köszönhetően a tanulóknak projektmunkát kell bemutatniuk a szakmai vizsgán. A projektfeladat az adott szakma sajátos jegyei alapján lehet vizsgamunka, vizsgaprodukció, vagy egy záródolgozat, projektportfólió elkészítése. A vonzó környezet megteremtéséhez elengedhetetlen az oktatási technológiák korszerűsítése és a digitális tartalmak folyamatos fejlesztése.

Hogyan segíthet a DreamShaper?

1.    Projektportfólió elkészítése

A keretrendszer a projektszemlélet jegyében, egy előre definiált lépésekből álló projekten vezeti végig a diákokat. A kérdésekre adott válaszok alapján automatikusan generál egy exportálható tartalmat, ami gyakorlatilag, egy, az egész projektet összefoglaló portfólió. Az összefoglalás nem csak végig vezet a projekten, hanem kihangsúlyozza, az egyes részek legfontosabb tanulságait, következményeit, és azt az üzenetet, amit érdemes az olvasónak magával vinnie.

2.    Duális képzések támogatása

Az előre definiált projektmódszertan segítségével, könnyen rekreálható az a vitás kérdéskör, vagy probléma, ami a munkaerőpiacon, a valós környezetben is előfordulhat, így a projektek segítségével ezen probléma alapú kihívások könnyedén szimulálhatók, gondolkodásra és a gyakorlatias tudás megszerzésére ösztönözve a diákokat.

3.    Projekt alapú szemlélet bevezetése a tanárok és a diákok számára egyaránt

A projektmódszertan alapján, előre megtervezett sorrendben felépített kihívások, segítik átvezetni a diákok gondolkodásmódját a hagyományos tanulásról az aktív, tapasztalatra épülő tudás elsajátításának irányába. A tanároknak pedig egy kiváló pedagógiai eszköz arra, hogy megértsék, és átlássák miként lehet az adott szakmát, az adott tantárgyat a projektmódszertan jegyében oktatni.

 

A következő projekttípus kifejezetten a stratégiai gondolkodást, piackutatást, hatékony kommunikációt hivatott fejleszteni egy vállalkozás megalapításának lépésein keresztül.

 

Jelentkezz ingyenes bemutatóra, töltsd ki az oldal alján található jelentkezést!

 

Vállalkozói projekt

A projekt célja, hogy a diákok elsajátítsák azokat a legfőbb elemzési technikákat, amellyel képesek rávilágítani bizonyos piaci szükségletekre és amelyen keresztül képesek lesznek kidolgozni egy olyan megoldási javaslatot, amely valós problémára, valós piaci igényre épül.  Ezután a platform előre definiált kérdései és kihívásai segítenek felépíteni egy vállalkozást, vagy non-profit szervezetet. Egészen a kiinduló ötlettől kezdve az üzleti terv és az erőforrás-becslések megtervezésén keresztül végig kísérjük és támogatjuk a tanulót a végső prezentáció elkészítéséig. A folyamat tehát a következőképp zajlik:

1.    A diákok kitalálnak egy üzleti ötletet a tanár által kijelölt témában

 


2.    Üzleti tervet készítenek, majd tanulmányozzák ötletük fenntarthatóságát

3.    Interjúkat szerveznek a célközönséggel, érintett csoportokkal

 

4.    Prototípust gyártanak, hogy megnézzék, hogyan is működne a való életben a projekt

 

5.    Végül részletes marketing, operatív és pénzügyi tervet készítenek

 

Érdekel, hogyan működik a platform?

Add meg nekünk az elérhetőséged és felvesszük veled a kapcsolatot!

Partneri együttműködés

 

Cikkek

Összehasonlítás
Összehasonlítás
Össz. eltávolítása

Térképes keresés