Összehasonlítás Kedvenceimhez rakom és értesítést kérek Intézmény igénylése
Képzésforma: | fejlesztő |
Az értékelésekből eddig gyűjtött pontok száma: Még nem kapott szülői értékelést, legyél Te az első!
Plakát nyomtatás: Mutasd meg az iskola eredményeit! Nyomtasd ki és tedd ki az eredményeket!
Tanfolyamok, képzések
- AIT hallás tréning (életkor: 3, 4, 5, 6)
A Hallási Figyelem Tréning (Filtered Sound Training) egy speciális, intenzív zeneterápia, ami a központi idegrendszer masszázsát végzi. Fejlődésben való eltérések, tanulási problémák esetén terápiaként alkalmazható, és egyúttal más fejlesztések, logopédiai foglalkozások megalapozására, kiegészítésére is szolgál. A gyermek egész viselkedésére, fejlődésére hatással van.
Minden embernél – gyermeknél és felnőttnél - meghatározó, hogy a hallott információt, jelet milyen mértékben és hogyan tudja feldolgozni, felhasználni. A külvilágból nagy mennyiségű auditív ingerek érnek bennünket. Az idegrendszerünk feladata, hogy ezeket pontosan észlelje, mennyiségileg korlátozza és szelektálja. Ez azonban jelentős energiát igényel. A legtöbb embernek ez nem okoz gondot. Azoknak a gyerekeknek, akiknek a biológiai életkorától elmarad az idegrendszer érettsége és/vagy az auditív feldolgozás is érintett számukra ez igen fárasztó munka.
A gyengébb beszédészlelésnek, beszédértésnek, hallás utáni szövegértésnek, egyes beszédhibáknak, memória gyengeségnek, figyelmi és magatartási problémáknak, valamint iskolásoknál mindezek mellett az olvasási, írási nehézségnek az egyik oka az auditív feldolgozás zavara lehet, akár ép hallás mellett. Sok, tanulási problémával küzdő gyermek mutat nehézséget az auditív feldolgozás területén. Ennek tünete lehet a hallási figyelmetlenség, az elmaradó válasz egy auditív ingerre, gyenge auditív memória, probléma a beszédhang-betű megfeleltetéssel vagy a helyesírással - továbbá a megkésett vagy zavart beszéd és nyelvi fejlődés.
A gyenge auditív feldolgozás nem csupán a tanulási nehézségben mutatkozik meg, hanem magatartás-problémákat, hiperkinetikus -, vagy figyelemzavart is eredményezhet.
Kulcsszavak: hallás, ait, fst, zeneterápia - HEG tréning (életkor: 6, 7, 8, 9, 10)
Gondok a figyelemmel, gondolkodással, viselkedéssel? - Enyhítsünk a problémákon mesenézés közben!
Mindkét agyféltekénk több lebenyre oszlik melyek különböző funkciókat látnak el. Az agy teljes térfogatának kb. 40 %-át a frontális lebeny (homlok mögötti terület) teszi ki.
A frontális lebeny a cselekvés legfelsőbb szintű irányítását végzi. Feladata a tervezés és a cselekvés, a figyelem - összpontosítás, a problémamegoldó gondolkodás, a viselkedés szabályozása, a mozgás, a szaglás.
A frontális lebeny nem megfelelő működését jelzi: a kitartó figyelem gyengesége, szétszórtság, kontrollálhatatlan mozgékonyság, „lefagyás” a koncentrációt igénylő feladatoknál, szegényes érzelmek, gátolt beszéd, gátlástalanság, impulzivitás.
A prefrontális kéreg felelős azért, hogy felismerjük az emberek gesztusait, arckifejezéseit, ne értsük félre mások közléseit, tudjuk értelmezni a tréfát vagy a gúnyt. Továbbá, hogy a cselekvéseink következményeit el tudjuk képzelni, fel tudjunk arra készülni.
A prefrontális lebeny érettségétől függ a rugalmas alkalmazkodás, az empátiás készség, az indulatkezelés, a tudásszomj.
A HEG tréning hatékonyan képes a fentebb említett problémák okozta nehézségeket csökkenteni.
A HEG (haemoenkefalográfia) a frontális agyterület aktivitását méri / trenírozza. Ez az agyi terület végzi a legfelsőbb szintű irányítást. Ide tartozik az ok-okozati összefüggések felismerése, tervezés-szervezés, döntéshozatal, új ötletek kitalálása, érzelemszabályozás, szociális viselkedés szabályozása. A HEG tréning hatékony lehet a figyelemzavar kezelésében is.
Kulcsszavak: HEG, figyelem, gondolkodás, viselkedés - iskola előkészítés (életkor: 5, 6, 7)
Minden gyermek életében nagy változást jelent az iskolába kerülés.
Az óvodai foglalkozások nem minden esetben készítik fel a gyermeket az iskolára.
Az iskolaelőkészítő foglalkozásokon célzott játékokkal, gyakorlatokkal, feladatokkal készítem fel a gyermeket az iskolakezdésre.
Továbbá megerősítem azokat a részképességeket, melyek az eredményes tanuláshoz szükségesek:
Testséma
Tájékozódás térben, síkban, időben
Vizuomotoros koordináció,
Finommotorika, grafomotorika
Észlelés
Figyelem, emlékezet
Gondolkodás
Beszédkészség, kommunikáció
Kulcsszavak: iskola előkészítő - Képességfejlesztés (életkor: 6, 7, 8, 9)
Képességfejlesztés prevenció jelleggel, illetve a tanulási nehézségek leküzdésére.
Alkalmazott módszerek: Sindelar képességfejlesztő program, diszlexa, diszkalkulia javítását szolgáló programok.
A kognitív képességfejlesztő foglalkozások célja: a tanulási zavar csökkentése és a gyengén funkcionáló részképességek megerősítése.
A foglalkozásokat minden esetben megelőzi egy állapotfelmérés.
Kulcsszavak: tanulás, kudarc, szorongás - Neurofeedback (életkor: 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10)
Agyunk a különböző problémák vagy betegségek esetén az elvárttól eltérő agyhullámokat mutat. A neurofeedback tréning során az eltérést mutató agyhullámok amplitúdójának növelését/csökkenését segítjük elő, így a tréninggel elérhető, hogy az agy működése harmonikussá váljon és a problémák megszűnjenek. A tréning során az agy maga „talál rá” a hatékony működéshez szükséges agyhullámokra. A kliens pedig megtanulja, hogy milyen az optimális agyhullám mintázat, és hogyan lehet azt produkálni.
Kulcsszavak: neurofeedback, agyhullám, agyműködés - NILD tanulási terápia (életkor: 5, 6, 7, 8, 9, 10)
A NILD terápia a tanulási képességeket fejlesztő terápia. 5 éves kortól kezdve minden korosztály számára alkalmazható.
A NILD neuropszichológiai háttere az az elmélet és tapasztalat, hogy az emberi agy nyitott a változtatásra, fejlesztésre egész életünk folyamán.
A módszer fejleszti az olvasási és anyanyelvi készséget, a szövegértést, a matematikai készséget. Segítséget nyújt az információ befogadásában, feldolgozásában és különböző stratégiákat ad a problémák megoldására. A módszer GONDOLKODNI TANÍT.
A hatékony segítségnyújtás érdekében, első lépésben egy teljes pszicho-pedagógiai mérés történik a gyengén működő területek meghatározása céljából. Ezután kerül sor az egyénre szabott program megtervezésére. A NILD program jelenleg 26 technikát tartalmaz, amelyek hatásosan fejlesztik a tanulási zavarokat okozó kognitív diszfunkciókat, hibásan működő részképességeket. A technikákhoz változatos eszköztár tartozik, amit a terapeuta tudatosan alkalmaz a hibásan működő funkciók fejlesztése érdekében.
A terápián a szülők is részt vehetnek, így a technikák elsajátításában segíthetnek gyermeküknek, s használhatják azokat a mindennapi életben.
Kulcsszavak: NILD, tanulás, olvasás, anyanyelv, szövegértés, matematika - Tanulásmódszertan (életkor: 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18)
Az éppen tanulandó anyag a rövid távú memóriában található, ezért könnyen felidézhető.
A gyerekek úgy is érzik, hogy megtanulták és nincs szükség több erőfeszítésre.
Aztán eltelik néhány óra, és már el is felejtette a tananyagot. A szülőben pedig felmerülnek az alábbi kérdések:
Tényleg tanul, vagy csak üldögél a könyv fölött?
Nem győzi a tempót?
Nem látja az összefüggéseket?
Nem tudja feldolgozni egyedül a tananyagot?
Segítenél neki, de nem tudsz?
Szeretnéd elkerülni a rossz jegyek miatti veszekedéseket?
Kulcsszavak: tanulás, módszertan
Összehasonlítás Az iskola városában, kerületében található többi azonos képzést nyújtó iskolák összehasonlítása.
A távolság alapú keresésnél légvonalban számoljuk a távolságot.
Hasonló intézmények a közelben
Értékelések szülőktől, információk az intézménytől
- Még nem érkezett szülői értékelés. Legyél Te az első!
Cikkek
Támogatási lehetőségek
Ajánlások a közelben
Térkép
Képek és videók
Versenyeredmények Különböző országos és körzeti versenyeken elért eredmények; társadalmi, helyi közösség számára fontos díjak.
- Még nem töltöttek fel adatot