Barion Pixel

DreamShaper online, projekt alapú oktatási eszköz

2021.02.01.

Mi a DreamShaper?

A DreamShaper kifejezetten az aktív tanítási módszertanok bevezetésére kifejlesztett, a projekt alapú tanulást középpontba helyező keretrendszer. 2008-as megjelenése óta komoly sikereket ért el Portugáliában, Brazíliában, Dubaiban, Spanyolországban és Franciaországban, majd terjeszkedése Magyarországon is megkezdődött 2020-ban. Jelenleg több, mint 1200 oktatási intézmény 310.000 diákja használja a platformot szerte a világban. Könnyen bevezethető, innovatív és hatékony tanítási eszköz, ami támogatja a diákok önálló gondolkodását és problémamegoldását.

A DreamShaper által kínált tanulási keretrendszer bemutatása

A diákokat gyakorlatias, motiváló feladatokból álló úton vezetjük végig, amely során különböző projekteket felépítve sajátítják el a tantárgyakhoz és érdeklődési körükhöz kapcsolódó ismeretanyagot. A DreamShaper eszközrendszerében megtalálható kérdések, “kihívások” és gondolatébresztő feladatok is segítik a diákok önálló feladatmegoldását. Négy fő projekttípusból tevődik össze:

1. Kutatási projekt: kutatási kérdésre épül, segít a tárgyak közötti összefüggések megértésében.
2. Közösségi projekt: társadalmi jellegű problémák feltárásában és megoldási javaslatok kidolgozásban segíti a tanulókat.
3. Vállalkozói projekt: az ötlettől az üzleti terveken keresztül az erőforrásbecslésig végig kíséri a tanulót.
4. Életpálya projekt: segít megtervezni a hosszútávú célokat és az ahhoz vezető utat, fejleszti a diákok önismeretét erősségeik és fejlesztendő pontjaik azonosításával.


Az önállóság érzése kulcsfontosságú a diákok tanulás iránti elköteleződéséhez. A rendszerben a tanárok észrevétlenül is nyomon követhetik a diákok előrehaladását, legyen szó személyes vagy távoktatásról. Segítünk az iskoláknak egy vagy több tantárgy keretében megvalósuló tematikus kurzusok, projekthetek, vagy akár kisebb projektnapok gyakorlati megvalósításában. Mindemellett közvetlen hatással vagyunk az ENSZ fenntartható fejlődéssel kapcsolatosan meghatározott negyedik célkitűzésére, a minőségi oktatásra. A platform segítségével fejlesztjük a diákok szocio-emocionális készségeit, valamint felkészítjük őket a munkaerőpiachoz kötődő valós, releváns problémák megoldására mindemellett növeljük motivációjukat és kíváncsiságukat a tananyag iránt.

A DreamShaper kimagasló eredményeket ért el a Lemann Alapítvány hatásvizsgálatán. Az elemzés kimutatta, hogy:

- 54%-kal nőtt a diákok kíváncsisága a tantárgyak iránt;
- 65%-kal tudatosabban tervezték meg feladataikat;
- 67%-kal javult a tanár-diák kapcsolat és
- 54%-kal nagyobb motivációt tanúsítottak a tanárok is.

A projektek könnyen, bármilyen tananyaghoz hozzáigazíthatók, legyen szó általános iskolai kísérletekről, több tantárgyra épülő középiskolás projektekről vagy egyetemi kutatásokról. A DreamShaper minden korosztálynak képes segíteni a legmagasabb szintű, minőségi munka elérésében.

Mi az a projekt alapú tanulás?

A projekt alapú tanulás a 20. század elején kialakult, alternatív jellegű, gyakorlatias oktatási módszertan, amely bizonyítottan növeli a tanulók munkára való felkészültségét. A projektek segítségével a diákok megtanulnak a tanár által megadott témában önállóan kutatni, illetve egyedi megoldási javaslatokat kidolgozni. A diákok magukénak érzik a tanulás élményét, így nem csak többet, hanem hatékonyabban is tanulnak. A projektmódszertan lehetőséget teremt a sikeres munkaerőpiaci helytálláshoz elengedhetetlen készségek fejlesztésére, mint kreativitás, komplex problémamegoldás, kritikai gondolkodás, empátia, érzelmi intelligencia és konfliktushelyzetek kezelése.

Érdekel, hogyan működik a platform?

Add meg nekünk az elérhetőséged és felvesszük veled a kapcsolatot!

Partneri együttműködés

Cikkek

Összehasonlítás
Összehasonlítás
Össz. eltávolítása

Térképes keresés